fredag 27 september 2013

Trollstavstillverkning och teaterplaner

I lördags var det trollstavs-workshop hemma hos Matilda. Jag var tyvärr inte där, så jag kan inte säga så mycket om det, men jag hoppas att alla som kom hade en rolig dag & att de fick med sig fina trollstavar hem! (Själv skulle jag verkligen behöva en ny, mina trollstavar har en oerhörd förmåga att försvinna...)

Förra torsdagen träffades ett gäng glada USC:are för att börja spåna på idéer inför teatern som kommer att spelas på Halloweenfesten den 19 oktober. Vi fikade på Landings med de fina tapeterna och sedan begav vi oss till VG för att fortsätta mötet efter att caféet stängt. Vi kom en riktigt bra bit på väg och det känns superbra. Ni vill verkligen inte missa årets Halloweenfest, det kan jag lova ;)  Det var fullmåne den kvällen och det var några som råkade ganska illa ut, men vi lever allihop.

Ikväll är det dags för teatermöte nummer 2 hemma hos Ingrid. Jag ser väldigt mycket fram emot det!

Nästa händelse som rör hela föreningen är mötet den 6 oktober med temat "Magisk matlagning och bakning". Därefter är det Halloweenfesten den 19 oktober. Kom, det kommer bli superkul :D

Magiska hälsningar,
Ikka

Inga kommentarer: